We genieten nog volop na van een geweldige tour van 'Hou Dat Vast'. Uiteindelijk zijn we door Corona ruim drie jaar onderweg geweest met deze voorstelling waarin we ook nog een uitstapje maakten met 'Zonder Meer', ons geïmproviseerde tussenprorgramma op 1,5 meter.
Al met al roerige jaren waarin we heel blij zijn dat het publiek ons ondanks alle hordes toch weer zo massaal wist te vinden. Met als hele fijne verrassing het Diamanten Theaterticket dat we eind juni in Caprera mochten ontvangen voor meer dan 100.000 bezoekers.
Tijdens onze laatste voorstellingen in Caprera mochten we van dat andere populaire Nederlandse duo een Diamanten Ticket in ontvangst nemen voor 100.000 bezoekers voor 'Hou Dat Vast'.
Een eer, want we bewonderen Ernst & Bobbie, we zijn dankbaar voor al die mensen die erop uit wilden gaan om onze gedachten te horen en voor al die theaters die ons die kans gaven.
DANK!
Voor iedereen die geen afscheid kan nemen van z’n CD speler. Of van z’n auto waar er nog een in zit. Voor wie zijn verzameling compleet wil hebben. Of gewoon op zoek is naar nieuwe onderzetters…
Dat de cabaretiers meer dan ooit zichzelf zijn, maakt deze voorstelling tot een van hun beste van de afgelopen vijftien jaar. Algemeen Dagblad ★ ★ ★ ★ ★
Veldhuis & Kemper is Remco Veldhuis en Richard Kemper. Ooit afkomstig uit de tv- en reclamewereld ontdekten ze als duo het theater om die niet meer te verlaten.
In 1997 worden Remco en Richard aan elkaar voorgesteld door een wederzijdse vriend die het afzonderlijke gezeur van beiden "om eens een cabaretvoorstelling te maken" dan meer dan zat is. Na talloze kroegsessies schrapen Remco en Richard in 1999 hun moed bij elkaar en boeken de kleine zaal van het Concertgebouw in Haarlem. Zes weken later geven ze voor vrienden en bekenden hun eerste voorstelling. Cabaretkenner, Jan J. Pieterse, spoort het duo aan om zich in te schrijven voor een festival en in datzelfde jaar wordt Veldhuis & Kemper 2e op Cameretten, na Marc-Marie Huijbregts. Vanaf dat moment is het Veldhuis & Kemper serieus om een toekomst in het theater op te bouwen.
Behendige entertainers, die ook in enkele rechtstreekse confrontaties met het publiek laten ze zien dat ze hun metier met groot gemak beheersen NRC Handelsblad
Het schijnt dat technisch directeur bij Ajax Sven Mislintat in zijn laatste uren nog heeft gezorgd voor een spectaculaire transfer. Hij had nog een potje over en wist na de half gespeelde wedstrijd van vorige week meteen wat hij ermee ging doen. Dit keer een iets andere aanpak. Geen buitenlandse aankopen, geen onderlinge een-tweetjes of drie-vier-drietjes met bevriende zaakwaarnemers. Gewoon een hele slimme ‘package deal’. Noem het groot inkopen.
Er was eens, in een land hier heel dichtbij, een prinsjesdag. Het was een beetje rare naam, want er waren helemaal geen prinsjes. Er waren alleen prinsesjes. Nou ja, er liep nog een verdwaalde oom in de rondte, maar die was inmiddels al behoorlijk op leeftijd. Als je ooit nog rooie oortjes hebt gekregen van Viola Holt in de Playboy ben je al een tijdje geen ‘prinsje’ meer.
Eindelijk weten we waar de beruchte jaren zeventig sleutelfeestjes zijn gebleven. In Den Haag! Alsof iedereen afgelopen weken z’n sleutel in een hoge hoed heeft gegooid en wel hoorde bij wie hij of zij zou slapen de komende vier jaar. Caroline van der Plas heeft met beide handjes in ieder geval gulzig in de tombola gegraaid. Kom maar bij BBB Vol Liefde! Mona van het CDA mag de hoge hakken van Caroline zijn. Ze waren afgelopen weken als nieuwe ‘BFF’s’ overal te zien. Zelden twee mensen zo weinig met elkaar zien hebben. Zelfs Hans & Petri ‘Helemaal niet blij’ uit die andere B&B Vol Liefde hadden meer chemie.
Ook dit keer is het ze weer gelukt: ijzersterkte humor, herkenbare dialogen en kleine muzikale afwisseling met teksten die de dialogen nog meer gevoel geven. Het gevoel van verwantschap en troost. Theaterjournaal